Amb motiu de les queixes que s’han registrat els darrers dies en el municipi per les variacions de pressió en el servei d’abastament d’aigua, així com pels increments en la facturació a diferents usuaris, l'Ajuntament ha sol·licitat a l'empresa concessionària, Agbar, un estudi concret per aquests usuaris afectats així com un de global sobre el consum a tota la xarxa. Un cop realitzats, es conclou que les incidències en el subministrament han estat motivades, majoritàriament, per anomalies en les vàlvules reductores de pressió dels usuaris que, un cop comentat amb ells, han procedit a la seva revisió o substitució.
Pel que fa a les queixes relacionades amb l’increment de la facturació en el darrer rebut, s’ha pogut determinar dels casos estudiats, així com de les dades disponibles, que aquest primer trimestre de l’any 2021 s’està comparant els consums i import de la facturació amb el primer trimestre de l’any 2020, durant el qual i degut al confinament es van realitzar estimacions de lectures basades en el mateix consum del any anterior o sigui, de l’any 2019. Es a dir, no es comparen amb lectures reals sinó amb estimacions.
Si els usuaris van reclamar per les estimacions, el consum del primer i segon trimestre se’ls hi va repartir per no penalitzar el cost, per tant ara estan comparant una lectura real del primer trimestre del 2021 amb una lectura que es la meitat del consum que van tenir any 2020 de gener a juny.
Si tenim en compte que el segon trimestre es consumeix més aigua que el primer, és molt probable que aquestes distorsions per l'efecte de les estimacions de la COVID-19 influeixin en alguns usuaris a pensar que ha augmentat el consum.